SFO

Lindetræsfejring maj 2018

Vi hilser foråret velkommen og hylder Flemmnings lindetræ og tænkebænk.

Chokoladeboller er efterhånden fast tradion på denne forårsdag. I år har 6. årgang bagt boller til alle skolens elever og voksne. Tak for det!

'På tværs dag' marts 2018

Eleverne undervises på tværs af deres klasser.

Vi ønsker at give skolens elever en oplevelse af, at vi er en stor skole, og skønt opdelt i afdelinger, også en hel skole
Vi tager udgangspunkt i de fælles mål om elevernes alsidige udvikling, hvor der bl.a. tales om, at ”eleverne skal få lyst til at lære mere, lære på forskellig måde og lære sammen med andre i et større fællesskab”. Understøttende aktiviteter fylder således en del af dagen.

I foråret er de tre forskellige aktiviteter for eleverne:
• Skak og læsning
• Kunstprojekt med Ole Grøn
• Skatehal og orienteringsløb (kun Bakke- og Tofthus)
• Hatteteater (kun for Kærhus)

Favrskov mesterskab i skole-skills 2017

Zoé, Mette og Valdemar fra 8.c vandt den 11. november Favrskov mesterskabet i skole-skills. De skal nu til DM i skole-skills i Herning den 19. januar med resten af 8. årgang som heppekor.

De unge har været engageret i processen og gjort sig umage med præsentation og samarbejde. Meget flot gået og et stort tillykke til jer alle tre.

Skolernes skakdag 8. februar 2018

Skolernes skakdag på Præstemarkskolen havde i år 59 koncentrerede og begejstrede skakspillere med fra både Kærhus og Bakkehus. Der blev bl.a. både spillet bondeskak og gymnastikskak. Skak er en gentlemans disciplin, hvor man ønsker hinanden "God kamp" suppleret med et fast håndtryk og ligeledes siger "Tak for kampen". Desuden tænker man mere, end man taler. De dygtigste spillere giver sig selv handicap undervejs, så de hele tiden udfordrer deres tankemønstre.

Deltagelse i rammeforsøg skoleåret 2017-2018

Præstemarkskolen har som en af 50 skoler i landet fået tilladelse til at gennemføre et rammeforsøg med mere fleksibel tilrettelæggelse af skoledagen for vores 4-5 årgang. Forsøget løber over de næste 3 år, og vi har søgt om at ændre vores timetildeling, således at eleverne får en lidt afkortet skoledag ved at fjerne 2 UUV timer - til gengæld tildeler vi 2 lærere på 2 faglige lektioner, hvor vi vil etablere særlige turboforløb for fagligt udfordrede elever og særlige motiverende talentforløb for de fagligt dygtige elever. Vi er glade for at have fået muligheden og ser frem til at komme i gang med forsøget.